Negombo

5 augustus 2017 - Negombo, Sri Lanka

Vandaag komt onze gids/chauffeur ons ophalen en gaan we naar de vismarkt van Negombo. Er wordt hier veel vis op het strand gedroogd. De vis ligt op grote cocosmatten op het zand en wordt elke twee uur gedraaid. Het leek wel of we terug in de tijd waren. Kleine open sloepjes lagen op het strand en de vissers waren hun netten aan het schoonmaken met de hand. Even verder was de verse vismarkt. De vis ligt daar maximaal vier uur. Geen ijs te bekennen. Een geur om niet snel te vergeten. Verder nog naar een katholieke kerk geweest. 12% vd mensen hier is katholiek. 10% moslim, 10 % christen en de rest boeddhistich. We hebben een boedhhistische tempel bezocht. Heel kleurrijk! S' Avonds hebben we nog alle hoogtepunten van een trouwerij meegemaakt in het hotel. Hier in Sri Lanka wordt dat groots aangepakt met veel bloemen en traditionele dansers. De avond is zeer warm, zwoele wind. Het wordt om 19.30 uur donker. Dan is het met de lichtjes en kaarsen zeer sfeervol.